|  Problem in my script ... ( second problem ^^ ) | 
 
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Spunky 
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 RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
Usually if the debug window doesn't appear, in my experience, that means that theres an error. 
The only problem I can find (I think) is that the notify function is trying to use a string ("Peace and Love :)"), not a path to a sound file... (I know the path would be a string anyway, you know what I mean :p)Maybe I'm reading it wrong.
 
As for:
 code: return '/all Je vais manger ! A + !';
  
I would probably use:
 code: Message = '/all Je vais manger ! A + !'; 
return Message
  
Probably unessacerry, or incorrect, but thats the way I like to do things :D  
 This post was edited on 08-30-2006 at 10:42 PM by Spunky.
<Eljay> "Problems encountered: shit blew up"    
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| 08-30-2006 10:37 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
For the debug box, it's not very important ... but i have a new problem   
code: function OnEvent_ChatWndSendMessage(ChatWnd,Message){ 
    if(Message.substr(0,7) == "/manger"){ 
        notify("Bon appétit  "); 
        Messenger.MyStatus = 9; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'lunch' (9)"); 
        return '/all Je vais manger ! A + !'; 
    } 
    if(Message.substr(0,5) == "/dodo"){ 
        notify("Bonne nuit  "); 
        Messenger.MyStatus = 7; 
        notify("ATTENTION: vous etes toujours en ligne avec le statut Occupé."); 
        Debug.Trace("Statut changé en 'away' (7)"); 
        return '/all Je vais coucher ! A + !'; 
    } 
    if(Message.substr(0,4) == "/fou"){ 
        notify("Vous êtes fou ?!?"); 
        return '/all Je suis fou, tu le savais ?!?'; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/retour"){ 
        notify("Vraiment content de vous revoir  "); 
        Messenger.MyStatus = 3; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'online' (3)"); 
        return '/all Je suis de retour !!'; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/occupé"){ 
        notify("Je vous laisse tranquille alors  "); 
        Messenger.MyStatus = 4; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
        return 'Désolé ... je suis occupé '; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/occupe"){ 
        notify("Je vous laisse tranquille alors  "); 
        Messenger.MyStatus = 4; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
        return 'Désolé ... je suis occupé  '; 
    } 
    if(Message.substr(0,11) == "/tphelp jeu"){ 
        notify("Aide sur les jeux lancée  "); 
        Debug.Trace("Aide sur les jeux lancée."); 
        alert('Aide sur la commande "jeu": 3 jeux reconnus: cs; fp et dofus. \n\nExemples:\n/jeu cs\n/jeu fp\n/jeu fp\n\n\nNOTE: La fonction /jeu envoies le message uniquement au contact dont vous etes sur la conversation. "/jeutous" envoie le message a tous les contacts dont une fenetre de conversation est ouverte.'); 
        return ''; 
    } 
    if(Message.substr(0,4) == "/jeu"){ 
        if(Message.substr(4,2) == "cs"){ 
               notify("Bonne boucherie  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je charcute des gens a CS  '; 
        } 
        else if(Message.substr(4,2) == "fp"){ 
               notify("Bon frutijeux  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis occupé sur Frutiparc !  '; 
        } 
        else if(Message.substr(4,5) == "dofus"){ 
               notify("Bonnes quetes ! Et faites attentions aux bouftous !"); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis en train de jouer a Dofus !'; 
        } 
        else { 
            notify("Commande non reconnue ..."); 
        } 
    } 
    if(Message.substr(0,8) == "/jeutous"){ 
        if(Message.substr(8,2) == "cs"){ 
               notify("Bonne boucherie  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je charcute des gens a CS'; 
        } 
        else if(Message.substr(8,2) == "fp"){ 
               notify("Bon frutijeux  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis occupé sur Frutiparc !'; 
        } 
        else if(Message.substr(8,5) == "dofus"){ 
               notify("Bonnes quetes ! Et faites attentions aux bouftous !"); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis en train de jouer a Dofus !'; 
        } 
        else { 
            notify("Commande non reconnue ..."); 
        } 
    } 
} 
// DIVERS 
function notify(msg){ 
    msg = MsgPlus.RemoveFormatCodes(msg); 
    MsgPlus.DisplayToast("TextsPersos", msg, ""); 
} 
 
function OnEvent_Initialize(MessengerStart) 
{ 
    notify("Bienvenue  "); 
    Messenger.MyStatus = 3; 
    Debug.Trace("TEXTPERSOS est lancé. STATUS EN LIGNE"); 
} 
 
function OnEvent_Uninitialize(MessengerExit) 
{ 
    notify("Bye bye !"); 
    Debug.Trace("TEXTPERSOS est arrété."); 
} 
function OnGetScriptCommands(){ 
    var commands = '<ScriptCommands>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>manger</Name>'; 
            commands+='<Description>Signaler a vos contacts que vous partez manger.</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>dodo</Name>'; 
            commands+='<Description>Signaler a vos contacts que vous partez au dodo.</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>fou</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous êtes complètement fou !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>retour</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous êtes de retour !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>occupé</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a votre contact que vous êtes occupé !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>jeutous</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous jouez ! ( "/tphelp jeu" pour l\'aide )</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>jeu</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a votre contact que vous jouez ! ( "/tphelp jeu" pour l\'aide )</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>tphelp jeu</Name>'; 
            commands+='<Description>L\'aide de textPersos sur la commande "jeu"</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='</ScriptCommands>'; 
    return commands; 
}
  
The commands /jeu /jeutous and /tphelp jeu doesn't function >.<
 
Why ? :/  
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| 08-31-2006 11:35 AM | 
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Silentdragon 
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 RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
I'm assuming you use a space between the second part of the command so, change the substrings for those functions by 1 character or you will end up getting the space with it. 
ie
 code: Message.substr(4,2) == "cs"
  should be
 code: Message.substr(5,2) == "cs"
   
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| 08-31-2006 02:04 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
quote: Originally posted by Silentdragon 
I'm assuming you use a space between the second part of the command so, change the substrings for those functions by 1 character or you will end up getting the space with it. 
 
ie 
code: Message.substr(4,2) == "cs"
  should be 
code: Message.substr(5,2) == "cs"
  
  
and for "/tphelp jeu" ?
 
And for this:  code: if(Message.substr(0,8) == "/jeutous"){ 
        if(Message.substr(9,2) == "cs"){ 
               notify("Bonne boucherie  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je charcute des gens a CS  '; 
        } 
        else if(Message.substr(9,2) == "fp"){ 
               notify("Bon frutijeux  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis occupé sur Frutiparc !  '; 
        } 
        else if(Message.substr(9,5) == "dofus"){ 
               notify("Bonnes quetes ! Et faites attention aux bouftous !  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis en train de jouer a Dofus !'; 
        } 
        else { 
            notify("Commande non reconnue ..."); 
        } 
    }
   When i send "/jeutous dofus", i have: a notify "Commande non reconnue" and a the normal function.
 
Why ?  
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| 08-31-2006 04:23 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
Mu actually code:  code: function OnEvent_ChatWndSendMessage(ChatWnd,Message){ 
    if(Message.substr(0,7) == "/manger"){ 
        notify("Bon appétit"); 
        Messenger.MyStatus = 9; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'lunch' (9)"); 
        return '/all Je vais manger ! A + !'; 
    } 
    if(Message.substr(0,5) == "/dodo"){ 
        notify("Bonne nuit"); 
        Messenger.MyStatus = 7; 
        notify("ATTENTION: vous etes toujours en ligne avec le statut Occupé."); 
        Debug.Trace("Statut changé en 'away' (7)"); 
        return '/all Je vais coucher ! A + !'; 
    } 
    if(Message.substr(0,4) == "/fou"){ 
        notify("Vous êtes fou ?!?"); 
        return '/all Je suis fou, tu le savais ?!?'; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/retour"){ 
        notify("Vraiment content de vous revoir"); 
        Messenger.MyStatus = 3; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'online' (3)"); 
        return '/all Je suis de retour !!'; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/occupé"){ 
        notify("Je vous laisse tranquille alors"); 
        Messenger.MyStatus = 4; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
        return 'Désolé ... je suis occupé '; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/occupe"){ 
        notify("Je vous laisse tranquille alors  "); 
        Messenger.MyStatus = 4; 
        Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
        return 'Désolé ... je suis occupé  '; 
    } 
    if(Message.substr(0,7) == "/tphelp"){ 
        if(Message.substr(8,11) == "jeu"){ 
            notify("Aide sur les jeux lancée  "); 
            Debug.Trace("Aide sur les jeux lancée."); 
            alert('Aide sur la commande "jeu": 3 jeux reconnus: cs; fp et dofus. \n\nExemples:\n/jeu cs\n/jeu fp\n/jeu fp\n\n\nNOTE: La fonction /jeu envoies le message uniquement au contact dont vous etes sur la conversation. "/jeutous" envoie le message a tous les contacts dont une fenetre de conversation est ouverte.'); 
            return ''; 
        } else { 
            notify("Cette rubrique d'aide n'a pas été trouvée."); 
        } 
    } 
    if(Message.substr(0,4) == "/jeu"){ 
        if(Message.substr(5,2) == "cs"){ 
               notify("Bonne boucherie  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je charcute des gens a CS  '; 
        } 
        else if(Message.substr(5,2) == "fp"){ 
               notify("Bon frutijeux  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis occupé sur Frutiparc !  '; 
        } 
        else if(Message.substr(5,5) == "dofus"){ 
               notify("Bonnes quetes ! Et faites attention aux bouftous !  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis en train de jouer a Dofus !'; 
        } 
        else { 
            notify("Jeu non reconnu. Pour de l'aide, tapez \"/tphelp jeu\" !"); 
        } 
    } 
    if(Message.substr(0,8) == "/jeutous"){ 
        if(Message.substr(9,2) == "cs"){ 
               notify("Bonne boucherie  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je charcute des gens a CS  '; 
        } 
        else if(Message.substr(9,2) == "fp"){ 
               notify("Bon frutijeux  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis occupé sur Frutiparc !  '; 
        } 
        else if(Message.substr(9,5) == "dofus"){ 
               notify("Bonnes quetes ! Et faites attention aux bouftous !  "); 
               Messenger.MyStatus = 4; 
               Debug.Trace("Statut changé en 'busy' (4)"); 
               return 'Désolé, je suis en train de jouer a Dofus !'; 
        } 
        else { 
            notify("Jeu non reconnu. Pour de l'aide, tapez \"/tphelp jeu\" !"); 
        } 
    } 
} 
// DIVERS 
function notify(msg){ 
    msg = MsgPlus.RemoveFormatCodes(msg); 
    MsgPlus.DisplayToast("TextsPersos", msg, ""); 
} 
 
function OnEvent_Initialize(MessengerStart) 
{ 
    notify("Bienvenue  "); 
    Messenger.MyStatus = 3; 
    Debug.Trace("TEXTPERSOS est lancé. STATUS EN LIGNE"); 
} 
 
function OnEvent_Uninitialize(MessengerExit) 
{ 
    notify("Bye bye !"); 
    Debug.Trace("TEXTPERSOS est arrété."); 
} 
function OnGetScriptCommands(){ 
    var commands = '<ScriptCommands>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>manger</Name>'; 
            commands+='<Description>Signaler a vos contacts que vous partez manger.</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>dodo</Name>'; 
            commands+='<Description>Signaler a vos contacts que vous partez au dodo.</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>fou</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous êtes complètement fou !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>retour</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous êtes de retour !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>occupé</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a votre contact que vous êtes occupé !</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>jeutous</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a vos contacts que vous jouez ! ( "/tphelp jeu" pour l\'aide )</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>jeu</Name>'; 
            commands+='<Description>Signalez a votre contact que vous jouez ! ( "/tphelp jeu" pour l\'aide )</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='<Command>'; 
            commands+='<Name>tphelp</Name>'; 
            commands+='<Description>L\'aide de textPersos.</Description>'; 
        commands+='</Command>'; 
        commands+='</ScriptCommands>'; 
    return commands; 
}
  
The problems: When i send "/jeutous dofus", i have the error ... WHY ?   
When i send "/tphelp jeu", i have an error too.
 
But "/jeu dofus" is perfect ... i don't understand :/  
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| 08-31-2006 04:33 PM | 
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Silentdragon 
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 RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
/jeutous dofus works for me, and as for /tphelp jeu remove this line 
code: alert('Aide sur la commande "jeu": 3 jeux reconnus: cs; fp et dofus. \n\nExemples:\n/jeu cs\n/jeu fp\n/jeu fp\n\n\nNOTE: La fonction /jeu envoies le message uniquement au contact dont vous etes sur la conversation. "/jeutous" envoie le message a tous les contacts dont une fenetre de conversation est ouverte.');
  
There's no alert function.  
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| 08-31-2006 04:44 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
 Euh, /jeutous dofus, for me, works for her function, but i have another notify:  
            notify("Jeu non reconnu. Pour de l'aide, tapez \"/tphelp jeu\" !"); 
 
and for alert, i want a function for affich a message for the user ... 
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| 08-31-2006 04:58 PM | 
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Felu 
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 RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
quote: Originally posted by Rekinmalad 
and for alert, i want a function for affich a message for the user ... 
 
  code: Interop.Call("User32", "MessageBoxW", 0, "Message\n\n/Line 2", "Heading", 0);
  Is that what you want?  
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| 08-31-2006 05:03 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
 yes, for the alert: no problem. But for the function "/jeutous", i have the good command, and i have the error message too ( notify("Jeu non reconnu. Pour de l'aide, tapez \"/tphelp jeu\" !"); ) 
 
Why ? For the command "/jeu" i haven't this problem. 
 This post was edited on 08-31-2006 at 05:16 PM by Rekinmalad.
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| 08-31-2006 05:15 PM | 
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Rekinmalad 
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O.P.  RE: Problem in my script ... ( second problem ^^ )
 for my script, no problem, i have reppear my own script ^^ 
 
But for export the script at plsc, that's a another problem ... 
 
I have created a ZIP file. I have drop my js file into this zip. I have rename the *.zip at plsc, and when i want open the plsc, i have an error. He say me this is not a valid scripting pack. Why ? 
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| 08-31-2006 09:20 PM | 
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