quote:
Wel, dan zijn we het ermee eens dat ik een vertaling WEL serieus neem en er geen spelletje van maak...
Hey Cookie!
Ik vind dat je het prima doet hoor. Je staat open voor suggesties van anderen als zij vinden dat het niet helemaal klopt. Sommige mensen moeten nou eenmaal maar gewoon accepteren dat het Nederlands (en alle talen) veranderen. Ik ga in september Nederlands studeren (heb ik geloof ik al ergens gezegd) en ik was een tijdje geleden op een introductie-dag van de universiteit waar ik heen ga. Tot mijn grote opluchting wilden de docenten het Nederlands niet puur Nederlands houden, maar vonden zij ook dat woorden uit andere talen alleen maar een verrijking van de taal is. Tot mijn grote schrik voorspelde één van de docenten dat we over een tijdje allemaal 'de grote huis' (onder andere) zullen gaan zeggen door de invloeden van de allochtone Nederlanders. Ik vind het nu verschrikkelijk klinken, maar we zullen er vast wel weer aan wennen. Ik moet er niet aan denken dat we nog zouden schrijven zoals vroeger. "Den menschen loopen door den bosschen" of zoiets... Taal verandert nou eenmaal. Lang verhaal, terwijl ik alleen maar wilde zeggen dat ik vind dat je het goed doet.
Over dat online trouwens... mijn nichtje van 10 schrijft gewoon onlijn, is dat misschien een optie?
I was born 15603 days, 12 hours, 49 minutes, 16 seconds ago.
My 25th birthday will be in 6472 days, 12 hours, 49 minutes, 16 seconds ago.