What happened to the Messenger Plus! forums on msghelp.net?
Shoutbox » MsgHelp Archive » Messenger Plus! for Live Messenger » Translation » Plat: dutch dialect

Pages: (4): « First « 1 2 [ 3 ] 4 » Last »
Plat: dutch dialect
Author: Message:
CookieRevised
Elite Member
*****

Avatar

Posts: 15519
Reputation: 173
– / Male / Flag
Joined: Jul 2003
Status: Away
RE: Plat: dutch dialect
errr...misschien was dit er wel om gedaan?

This post was edited on 10-18-2003 at 04:54 AM by CookieRevised.
.-= A 'frrrrrrrituurrr' for Wacky =-.
10-17-2003 10:41 AM
Profile PM Find Quote Report
Dj Zeraja
Full Member
***

Avatar
Playing the Game

Posts: 131
52 / Female / –
Joined: Jun 2003
Status: Away
RE: Plat: dutch dialect
ow ju makt dij vouten ekspress noaw daats iz dam goet :lol: yk mak oek aleid veul voeten im hut mederlands em im hut englus
Dum spiro, spero. — "Zo lang ik adem, hoop ik" ;)
10-17-2003 10:52 PM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
Tha Master
New Member
*


Posts: 10
Joined: Aug 2003
RE: Plat: dutch dialect
hahaha,
is er nu al meer info over de onofficiele vertalinge?
en is er oowk iemand bezig veu het aantwerps?
en gebure... :p
(ik wil het anders wel doen :p)
10-25-2003 09:18 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Kryptonate
Veteran Member
*****

Avatar

Posts: 2874
Reputation: 23
37 / Male / –
Joined: Jun 2003
RE: Plat: dutch dialect
voorzover dak weet ister niemand bezig met een vertaling voor het antwerps dus als ge wilt moogde gij da doen :) maar tga wel ni in de officiële versie van plus! terechtkomen omdat het een dialect is en Patchou laat geen dialecten toe in de officiële lijst. Je kan -als je klaar bent- ze wel op het forum aanbieden en degene die dan willen kunnen het downloaden en installeren :-)
10-25-2003 09:27 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Red Fox
New Member
*


Posts: 1
– / Male / –
Joined: Dec 2003
RE: Plat: dutch dialect
Ok een dialect vertaling: een aantal opmerkingen:
1 er is niet zoiets als plat Nederlands en zeker niet zoiets als Vlaams het zijn allemaal groepen met kleine maar toch duidelijk merkbare verschillen bijgevolg kan je wel een Friese taalvariant voor Plus! schrijven of een Haagse of een Antwerpse maar geen mengelmoes dat is onbegrijpbaar en bovendien niet doenbaar want om met mensen die die taaltjes nog spreken zo en project op te zetten reken maar een jaar of 2 met de nodige communicatie problemen (2 jaar full time job)
2 De huidige nederlandse vertaling hangt ook nog met/van haken en ogen aan elkaar ze is stroef soms inconsequent en er zitten een aantal taalfouten in. Bovendien vind ik een aantal Nederlands-Nederlandse vertalingen lelijk maar dat is waarschijnlijk te wijten aan mijn Vlaming zijn
12-30-2003 02:06 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Tochjo
forum super mod
******

Avatar

Posts: 4207
Reputation: 78
36 / Male / Flag
Joined: Sep 2003
RE: Plat: dutch dialect
1. Aangezien er al twee maanden niemand in deze thread gepost had, denk ik dat we er wel vanuit kunnen gaan dat er dus geen dialectvertaling gemaakt is danwel gemaakt wordt.
2. Ik heb niet actief meegewerkt aan de huidige Nederlandse vertaling, al staat mijn naam wel in het dialoogvenster, meen ik. Ik heb namelijk wel een eigen vertaling gemaakt en deze aan één der Nederlandse vertalers gegeven, en hij heeft er op zijn beurt weer dingen uit overgenomen. Voor suggesties over de huidige vertaling moet je bij CookieRevised zijn.

Welkom op dit forum overigens :)
12-30-2003 02:48 PM
Profile PM Find Quote Report
CookieRevised
Elite Member
*****

Avatar

Posts: 15519
Reputation: 173
– / Male / Flag
Joined: Jul 2003
Status: Away
RE: Plat: dutch dialect
RedFox...
2) De huidige vertaling lijkt op het eerste gezicht in de ogen van een rasechte Vlaming met haken en ogen aan elkaar te hangen. Toch is hier ENORM veel tijd ingestoken om ze zowel voor Nederlanders als voor Belgen begrijpbaar en correct te maken. Als er hieromtrent foute keuzes zijn gemaakt hoor ik die graag...
Wat betreft de consequentie, ik kan je verzekeren dat heel de vertaling consequent is aangezien dit mijn stokpaardje is. Mochten er toch nog dingen niet consequent zijn, laat ze ons dan zeker horen...

Overigens wat betreft de dialect-vertalingen: Er is 1 groot probleem : dialecten zijn meestal SPREEKtalen, geen SCHRIJFtalen. Wat betreft een Vlaamse en Nederlandse vertaling. Zoals de huidige vertaling is denk ik dat er (buiten enkele woorden) weinig of geen verschillen zullen zijn....
.-= A 'frrrrrrrituurrr' for Wacky =-.
01-01-2004 04:29 AM
Profile PM Find Quote Report
Alexander Online
New Member
*


Posts: 8
Joined: Jan 2004
RE: Plat: dutch dialect
Ik vind t erg overdreven 8-)
Ik bedoel, iedereen kan gewoon Nederlands, Alles is in t Nederlands (krant enzo) dus dan lijkt het me onnodig om die paar woorden te vertalen
01-01-2004 03:56 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Servien
Junior Member
**

Avatar

Posts: 59
37 / Male / –
Joined: Nov 2003
RE: Plat: dutch dialect
Hahahaha ja dûh mijn vertaling mocht ook niet in 't pakket, als Nedersaksisch 't al niet mag laat staan Brabants, da's ten slotte geen taal! :P Maer un Sleachte Neyderlandse vurtalyng lijkt me wel geynyg, nyt dat ymant ut gaet gubruiken maer goet :P

Inklish translesjun: Riellie joe doont wanne noo, it dassint kansurn joe inklish piepol enniewheej :P
01-10-2004 07:13 AM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
CookieRevised
Elite Member
*****

Avatar

Posts: 15519
Reputation: 173
– / Male / Flag
Joined: Jul 2003
Status: Away
RE: Plat: dutch dialect
hehehe, eerst en vooral het gaat niet over een slechte nederlandse vertaling; een dialect is niet slecht. En natuurlijk zal het nooit officieel verspreid worden met Plus!, maar je kan steeds een vertaling op het forum posten als je wil (zoals Sérvine's Nedersaksisch)...
.-= A 'frrrrrrrituurrr' for Wacky =-.
01-11-2004 05:35 AM
Profile PM Find Quote Report
Pages: (4): « First « 1 2 [ 3 ] 4 » Last »
« Next Oldest Return to Top Next Newest »


Threaded Mode | Linear Mode
View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe | Add to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump:

Forum Rules:
You cannot post new threads
You cannot post replies
You cannot post attachments
You can edit your posts
HTML is Off
myCode is On
Smilies are On
[img] Code is On