What happened to the Messenger Plus! forums on msghelp.net?
Shoutbox » MsgHelp Archive » Messenger Plus! for Live Messenger » Translation » Nedersaksisch/Low Saxon

Pages: (3): « First « 1 [ 2 ] 3 » Last »
Nedersaksisch/Low Saxon
Author: Message:
Servien
Junior Member
**

Avatar

Posts: 59
37 / Male / –
Joined: Nov 2003
O.P. RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Nou oké Belgisch is geen streektaal dat is een dialect... nedersaksisch is wel streektaal... www.streektaal.net daar valt niet over te discussiëren da's een feit! Belgisch is geen streektaal omdat.. naja laat maar staat op die site! Niemand spreekt Oud-Nederlands dus kan niemand et vertalen alleen Middel-Nederlands zijn nog overgeleverde teksten overgebleven dus maar daar benk nie goed in!!
11-14-2003 07:18 PM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
KnightieBoy
Full Member
***

Avatar
Yeah right!

Posts: 457
Reputation: 20
– / Male / –
Joined: May 2003
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Dit is geen officiele erkende taal, Belgisch wordt wel erkend, Fries wordt ook erkend, maar wordt gezien meer gezien als dialect dan taal, hoewel ut wel een soort taal is :S
[Image: MsgPlusNL.gif]
11-14-2003 07:24 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Tochjo
forum super mod
******

Avatar

Posts: 4207
Reputation: 78
36 / Male / Flag
Joined: Sep 2003
Status: Online
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Ach, het Fries...
Ik zal mij niet mengen in de discussie of Fries wel of niet in Plus! opgenomen zou moeten worden - al vind ik van niet.

Maar om een lang verhaal redelijk kort te houden: voor mij is er maar één officiële taal en dat is Nederlands, zoals wij dat dagelijks spreken; inclusief leenwoorden als kleur, computer en e-mail.
11-14-2003 07:28 PM
Profile PM Find Quote Report
CookieRevised
Elite Member
*****

Avatar

Posts: 15519
Reputation: 173
– / Male / Flag
Joined: Jul 2003
Status: Away
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
quote:
www.streektaal.net
Wat wordt er precies bedoeld met de naam 'Vlaams'?
De naam Vlaams zorgt in Nederland nogal eens voor verwarring, omdat het eigenlijk twee verschillende betekenissen kan hebben. Het Vlaams in enge zin is een verzamelnaam voor de dialecten van de Belgische provincies West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen. Deze provincies vallen overigens samen met het oude graafschap Vlaanderen (o.a. de steden Brugge en Gent liggen in deze provincies). De twee bovengenoemde provincies Vlaanderen hadden een grote invloed op de beweging om het Nederlands als tweede taal in België te erkennen; om de afstand met Nederland aan te geven werd meer en meer de naam Vlaams als algemene term voor Belgisch Nederlands gebruikt. Het Vlaams in ruime zin is dus een verzamelnaam voor het Nederlands gesproken in België.

Lijkt me duidelijk: Belgisch=Vlaamse=geen dialect

quote:
Originally posted by Sérvine
...Niemand spreekt Oud-Nederlands dus kan niemand et vertalen alleen Middel-Nederlands zijn nog overgeleverde teksten overgebleven dus...
Ja daaaaaaaaaaaaaag.......
Dus oud-egyptisch is niet te vertalen, latijn ook niet (is dit trouwens wel een taal?)... En wat met alle andere oude/uitgestorven talen??? Het is niet omdat niemand het nog spreekt dat het niet vertaald kan worden...
BTW: ik spreek geen BINAIR'S, maar ik kan wel ganse teksten naar enen en nullen omzetten als je wil....
.-= A 'frrrrrrrituurrr' for Wacky =-.
11-14-2003 07:32 PM
Profile PM Find Quote Report
Kryptonate
Veteran Member
*****

Avatar

Posts: 2874
Reputation: 23
37 / Male / –
Joined: Jun 2003
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Belgisch een dialect???:| hm, Vlaams bestaat uit allemaal dialecten maar is zelf geen dialect, een dialect wordt op een kleiner gebied gesproken. Nederlands is de taal die in Nederland en België gesproken wordt, Vlaams wordt in België gesproken en daar zitten woorden in die in Nederland Nederlands niet gebruikt worden, omgekeerd geldt hetzelfde. Zoveel verschil is er niet, maar toch wat.
11-14-2003 07:32 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Servien
Junior Member
**

Avatar

Posts: 59
37 / Male / –
Joined: Nov 2003
O.P. RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Belgisch is geen officiële streektaal kijk op www.streektaal.net daar staat 't op! (onder brabants geloof ik!)
11-14-2003 07:34 PM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
Kryptonate
Veteran Member
*****

Avatar

Posts: 2874
Reputation: 23
37 / Male / –
Joined: Jun 2003
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Vlaams is GEEN dialect :s
11-14-2003 07:38 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Servien
Junior Member
**

Avatar

Posts: 59
37 / Male / –
Joined: Nov 2003
O.P. RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Ja maar het is een dialect... Vlaams zou een streektaal kunnen worden als de belgische regering het Europese Handvest van minderheidstalen zou ondertekenen maar dat is tot nu toe nog niet gedaan! Dus ja sorry... maar moe'j bij je regering gaan klagen!
11-14-2003 07:41 PM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
Kryptonate
Veteran Member
*****

Avatar

Posts: 2874
Reputation: 23
37 / Male / –
Joined: Jun 2003
RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Vlaams is niet echt een minderheidstaal te noemen aangezien het gesproken wordt door meer dan 5 miljoen inwoners van België. . .
11-14-2003 07:43 PM
Profile E-Mail PM Find Quote Report
Servien
Junior Member
**

Avatar

Posts: 59
37 / Male / –
Joined: Nov 2003
O.P. RE: Nedersaksisch/Low Saxon
Nee dat klopt het is ook dialect... maar goed.. jullie denken dat jullie het zo goed weten vraag het maar aan een professioneel iemand dan krijgen we duidelijk antwoord... zo komen we d'r nooit uit! Dus als iemand nu nog zegt dat het wel een streektaal is of geen streektaal is... is goed maar moet je eerst bewijs hebben... vraag het aan een streektaal deskundige ofzo!
11-14-2003 07:51 PM
Profile E-Mail PM Web Find Quote Report
Pages: (3): « First « 1 [ 2 ] 3 » Last »
« Next Oldest Return to Top Next Newest »


Threaded Mode | Linear Mode
View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe | Add to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump:

Forum Rules:
You cannot post new threads
You cannot post replies
You cannot post attachments
You can edit your posts
HTML is Off
myCode is On
Smilies are On
[img] Code is On